REALIZACJA ZDJĘĆ: Czarno-białe zdjęcia portretowe, architektury (dworki, pałace) i pejzażu wykonujemy zabytkowymi kamerami wielkoformatowymi Burke & James Commercial View Camera 5 x 7” oraz Improved Seneca View Camera 8 x 10” do których stosujemy wiekowe obiektywy 90mm, 150mm, 165mm, 210mm, 250mm, 305mm. Zdjęcia wykonujemy na błonach ciętych w formatach 13x18cm i 18x24cm, które wywołujemy w koreksie JOBO 1521+2560+roller 1509.
POSTPRODUKCJA: Błony cięte po wywołaniu kopiujemy na skanerze firmy Canon a następnie podajemy retuszowi cyfrowemu za pomocą licencjonowanych programów Adobe Photoshop Lightroom, Adobe Photoshop oraz Nik Software Complete Collection, który stanowi pakiet oprogramowania do twórczego działania.
DRUK: Zdjęcia drukujemy na drukarce CANON PIXMA PRO-1, która jest pierwszym na świecie modelem A3+ wyposażonym w zestaw 12 atramentów. CANON PIXMA PRO-1 – to profesjonalna drukarka w technologii druku pigmentowego, dzięki zastosowaniu, aż pięciu odcieni szarości, staje się urządzeniem idealnym do przenoszenia najtrudniejszych fotografii czarno-białych oferujących piękne i neutralne wydruki, cechujące się wyjątkową szczegółowością, gradacją odcieni i gęstością, przypominające tradycyjne odbitki tworzone w ciemni. Fot. Małgorzata Szymczyk-Karnasieiwcz
GWARANCJA: Producenci profesjonalnych podłoży do drukarek atramentowych CANON, EPSON, HARMAN oraz HARMAN by Hahnemühle, ILFORD, TECCO z których korzystamy, łączą najnowszą technologię z ponad stuletnim doświadczeniem w dziedzinie wytwarzania obrazów fotograficznych, zapewniając paletę produktów dopasowanych do aspiracji i potrzeb fotografów na całym świecie. Oferują najwyższą wierność odwzorowania detali, barw oraz przejść tonalnych, podnosząc poprzeczkę jakości na niespotykany dotąd w historii fotografii poziom. System Atramentów Canon Lucia w drukarce Canon PIXMA PRO-1, to gwarancja trwałości odbitek nawet do 200 lat !
PS
Każdy sprzęt ma jakąś historię.
W 2004 r. wraz z żoną Małgorzatą organizowaliśmy dla młodzieży międzynarodowy plener fotograficzny „Człowiek i Architektura – Chełmno w obiektywie 2004”. Realizując zdjęcia odwiedziliśmy miejscowego fotografa pana Stanisława Delika, u którego zobaczyliśmy wiekowe kamery wielkoformatowe Burke & James Commercial View Camera 5x7” i Improved Seneca View Camera 8x10" oraz obiektyw Kodak Portrait Lens 305mm f/4.8. Sprzęt ten kupił on w Polsce od żony zmarłego w Chicago w latach 60. XX w. fotografa. Amerykański urząd celny zezwolił na wysyłkę kamer do Polski, ale zatrzymał kasety. Pan Stanisław obył się bez kaset i sprytnie dostosował kamery do pracy na negatywach średnioformatowych. W 2006 r. po udanych negocjacjach weszliśmy w posiadanie kamer wielkoformatowych oraz obiektywu Kodaka. Następnie udało się dokupić na Allegro.pl kilka niemieckich obiektywów. Nauczyciele ze szkół zawodowych o profilu mechanicznym w Krakowie wykonali pierścienie do mocowania tychże obiektywów. Pokonaliśmy również olbrzymie trudności w znalezieniu wykonawcy płytek podobiektywowych. By uruchomić sprzęt dokupiliśmy kasety 5x7” i 8x10” amerykańskiej firmy Fidelity Elite.
W 2013 r., po nawiązaniu kontaktu z panem Pawłem Paciorkiewiczem, znakomitym publicystą, autorem ponad 80. artykułów poświęconych tematyce starych aparatów, które publikował w latach 1986-1998 w magazynach fotograficznych FOTO, FOTO-FORUM oraz francuskim magazynie CYCLOPE, zwróciłem się do niego z prośbą o dokładne opisanie naszych amerykańskich aparatów. Zaskoczony mile tą prośbą p. Paweł pięknie opracował artykuł, do lektury którego zapraszamy.
Burke & James Commercial View Camera 5 x 7”oraz Improved Seneca View Camera 8 x 10” autor Paweł Paciorkiewicz - kliknij aby pobrać
Copyright by Paweł Paciorkiewicz 2013 r., Copyright by www.karnasiewiczstudio.pl 2013 r.